tisdag 7 april 2009

Invärtes fortsättning

Idag fortsatte vårt bilprojekt med att gå in på djupet. Igår förvandlade vi utsidan till en status av representabilitet. Idag tog jag mig an insidan.
Det hela begynte med att vi tog oss västerut, närmare bestämt till Gäddastorp. Efter att ha avnjutit frukost på ena adressen och på samma plats lämnat av en scrappande representant fortsatte färden några meter tillbaka till en annan närbelägen adress med för ändamålet lämplig garageuppfart. Tillsammans med svärmors dammsugare och en hink med såpvatten och wettexduk tog jag mig in i bilens allra smutsigaste domäner och påbörjade min resa mot en vårkonditionerad S40.
Efter att i ca 2 timmar dammsugit och torkat bort allt från vanligt damm till sörjor bestående av läsk, grus, Ahlgrens bilar och Pommes Frites kändes det som om ett dagsverke var lagt bakom ryggen och jag kunde stolt rulla iväg med mina två scrappande dambekanta på grannadressen med en varsin 25:- dyr Happy Meal i lunchsikte.
Därefter väntade lackstift i nyansen ice white samt lite avfettning, men då lackstiftet inte fanns på lager på Göinge Bil justerade jag kursen en aning och hamnade istället plötsligt med lånebarn och barnvagn vid en liten lekplats strax intill Gäddans...dagis/förskola.... vad det nu kan tänkas heta. (Bland mina närmsta bekanta får man smisk om man säger fel, för det ska visst finnas självklara skillnader däremellan). Bilfixet fortsätter 'la vid senare tillfälle antar jag.

/Danis

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]