tisdag 30 juni 2009

Pinka gärna i kors!


Vi var på bröllop i helgen. Ett typiskt bröllop, två som gifte sig, en som vigde, några som sjöng, mängder med kort som togs, ett och annat tal... ja ni fattar principen...
Jag ber här om att få framföra min webbaserade gratulation, Elin & Olov! Hals- und beinbruch, in alles, bitte!
Nu till bilden: Under festens gång fick gästerna möjlighet att gå in i lokalernas för toalettbesök avsedda utrymmen och där utöver utförande av eventuella naturbehov även skriva ner en kort hälsning på hjärtformade papperslappar, hängandes på väggen strax intill en i samma takt dinglandes penna. Självklart ville även jag utföra detta, men kunde i ögonblicket inte prestera något tillräckligt lysande eller kortfattat att meddela er! - Därav idén om den weblänk jag då plitade ner lite snabbt för att ni (brudparet) skulle hitta hit till [Danis] och i efterhand emottaga hyllningen. MEN, för att inte verka alltför seriös och dan här får jag också skicka med en liten undran inifrån toan ifråga, där jag stod i lördags kväll och författade:
Vad tänkte egentligen personen som designade denna toalett på? Här finns tillgång till två pissoarer innanför en och samma låsningsbara toadörr. Rummet är stort som en normalstor singeltoa. Är det då meningen att man ska säga till sin kompis: "Hej, ska du med på toa? Jag vet en trevlig pissoar för två!" Jag menar, vilka i hela vida världen skulle någonsin få för sig att gå in två på en dubbelpissoar stor nog för en person - och sedan tillsammans låsa om sig som på vilken singeltoa som helst?? Det handlar dessutom om ett handfat, inte två. Helt klart en miss. Antingen går man väl på en singeltoa och låser om sig för att man helst av allt vill vara ifred när man utför sina behov, eller så smiter man in på en allmän pissoar för att man inte hinner eller orkar vänta på att toabåset ska bli ledigt. Inte tusan gör man en kombo och låser om sig tillsammans med en annan väl vald annan herre och står på varandras fötter när man pinkar? Mysigt, indeed...
...hrrm, ja... :S ...
... Hur som helst, grattis till ert nyligen instiftade äktenskap, mina kära vänner! Ett äktenskapligt råd vill jag också delge er: KRAMAR får man aldrig för många av!

//Danis

1 kommentarer:

Elias sa...

K-K-K-KOMBOBREAKER!!!


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]