söndag 29 mars 2009

Par i försäljningshysteri

Lördagen igår var en av de mer hysteriska i sitt slag, iaf vad försäljning anbelangar.

Det hela inleddes efter diverse nödvändiga morgonaktiviter (såsom att dra sig upp ur sängen med livet i behåll) med ett besök på Intersport, som helgen till ära hade realisation på väl utvalda varor. Ett par löparskor av multinationella märket Nike för 390:- var mitt primära mål. Tyvärr föll mitt tidigare planerade fredagsbesök i butiken i dunkel glömska, och det var ju givet att skorna jag var på jakt efter tog slut redan under denna realisationens första dag. Därav min plötsliga kursändring mot lördagens specialerbjudande: Typ samma skor, fast 160:- kr dyrare. Fast vem är jag, antisportfånen, att säga att så? Skorna var säkert jättebra! Och jättetrevliga. Och tur var det att där var en annan herre som hade lika stor beslutsångest som jag. Ännu bättre var det att skorna han gick omkring och våndades över var precis den storlek jag behövde samtidigt som mina ångestskor i sin tur passade honom perfekt. Till slut blev det ett inköp av Nike Pegasus...nåt, efter en god stunds beslutsångest och gamaktigt skolåde-roffande bland typ 100 realisationsmonster till skoköpare! Särskilt minnesvärd var herren som blev förbannad på en annan kund, en stackas kille vilken helt enkelt i alldeles oskyldigt prova-storleken-syfte plockat visningsexet i storlek 44, vilket den minst sagt tvärilske gubben ju hade tänkt komplettera sitt halva par skor med först... Ojojoj...!

Dagen fortsatte i försäljningens anda. Inför SMU-auktionen i Missionskyrkan behövdes en del förberedelser, bland annat en grill att grilla korv på. Jag ringde upp familjen Cronholm och fick av Anna lov att låna deras grill, bara jag fick in den i bilen. Lungt... tänkte jag. Vad jag inte visste var dock att med grillen följde en hel, fast monterad grillvagn! Denna gick inte in i bilen. Därför fick jag mig en liten skojig stund av grillvagnsdemontering på parkeringen nere på Stattena innan jag fick in möget i bilen! Jaja, det gick ju bra med auktionen till slut, och det grillades, åts korv och månglades både auktionsobjekt och lotterivinster. Jag missade dock det mesta, eftersom jag innan det blev totalmörker ute fick transportera tillbaka och återmontera Cronholms grillfabrik. Och eftersom jag fick både hålla i och sätta mig i scoutbanditen (lotteri med tre personer som visar upp lappar med olika symboler och 3 likadana symboler = vinst!) lagom tills dess att korven började ta slut på grillen blev det tyvärr inte heller någon korv över när jag väl hann till korvkön!
Shit happens!


/Danis, signing off.

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]