tisdag 31 mars 2009

Ajsing Bajsing lilla katt!

Under förmiddagen har jag inte varit så rask så att jag har tagit mig ut och gått min dagliga morgon/förmiddagspromenad utan har istället slavat med strykning och diverse andra världsliga sysslor i mitt hem. Som komp till detta valde jag att via Spotify spela upp ett antal bamsesagor vilka genast tog mig på en nostalgitripp tillbaka till tiden då man med glädje satte sig ner och tittade på samma sagor på TV, när man tyckte att det gick lite långt mellan gångerna som tidnignen damp ner i brevlådan en gång i månaden. Varenda knasig ljudeffekt och intressant liten sång sitter som ett yxskaft i vänsterlåret! Eller helt enkelt stenhårt i ryggmärgen! Om ni inte själva minns eller har sett dessa tecknade mästerverk kan jag till exempel rekommendera avsnittet när Bamse befriar anden i flaskan och vid ett tillfälle blir instängd och utan dunderhonung tillgänglig försöker slå upp en dörr. Skummare ljudeffekter har inte skapats på den här sidan istiden!
Som en liten hyllning till Bamse och till den i tveksamma sällskap klassiska kompositören Britt-Erik följer här en liten bamsesaga i rörligt format:



/Danis, Bamsefan

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]