fredag 27 mars 2009

12 lotterivinster i flygande fläng

Det tycks vara denna veckans tema att vara kreativ. Nu har 12 nya kreativitetsobjekt sett dagens ljus, och för SMU:s auktion ser det därför ljusare ut än någonsin. Telotteriet kommer bli en storsäljare utan dess like. Vinsterna består nämligen av en te/kaffekopp, 11 tepåsar, 2 chokladbitar och en liiiiiiiten alldeles bedårande påskkyckling, alltihop av undertecknad lite gulligt ihoptryckt i ett stycke cellofan.


Inköpsäventyret som krävdes för att till slut kunna sammanställa vinsterna påbörjades redan igår eftermiddag på ICA Maxi, när jag stod framför tehyllan med alldeles för många tesorter att välja mellan. Från början var tanken att fixa ihop lite traditionella påsar med löste, men eftersom tepåsar är så himla coolt gick jag efter att ha velat, tvekat, vänt och vridit på halva sortimentet självklart därifrån med till slut 150 st påsar av blandad karaktär.
När jag sedan stolt tog mig hem med mitt inköp fick jag inte igenom min idé att enbart låta vinsterna bestå av just tepåsarna intryckt i en liten cellofanpåse. Givetvis var jag tvungen att i förmiddags gå ännu en rond mot de elaka stormarknadstanterna som tror de äger butiken och allt kundvagns-svängrum, denna gång på Coop Forum. Detta efter att jag begett mig iväg, parkerat bilen kl 10.00 framför Mixhuset, insett att de inte öppnar förren kl 11.00 och sedan gått till Coop för att fördriva tiden en timme, hittat ett par schyssta koppalternativ+choklad+kycklingar och sedan gett blanka tusan i att leta muggar på Mixhuset. Dock gick jag självklart in på Mixhuset bara för att kolla in deras balla sortiment. Sören vilka skumma saker de säljer där. Till exempel Pasta Boobs, orgasmo-clock och Gay-kortlekar. Jaja, gå gärna dit och ta en titt själva.

Sedan ivrigt påhejad av de i högt (?) tempo scrappande Elin och Josse tog jag mig i stadig takt sakta men säkert igenom pysselträsket ännu en eftermiddag. Självklart finner ni bilderna från det helhäftiga projektet här nedan.




Tjingepling! //Danis

1 kommentarer:

Anonym sa...

den där bilden där jag är med på behöver jag nog minst en ko för ;) hahaha-


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]