torsdag 5 november 2009

Senhösten fr.o.m. 091120 uppbokad!

Ca klockan 14.30 i eftermiddags hade jag den äran att ta ett par av mina avdankade gamla Wii-titlar och bege mig mot stadens enda renodlade spelbutik, Gamestop, i syftet att boka mig ett exemplar av New Super Mario Bros Wii. Det är i mina ögon inte många typer av nöjen som slår känslan av införskaffandet av ett rykande färskt förstapartsutvecklat nintendospel.

Efter att ha begrundat ett antal ingameklipp, trailers och E3-visningar på nätet och sett spelvärlden, hört musiken och intagit alla de härligt nostalgifyllda tut-och-bling-ljudeffekterna var det som att åka expresslift tillbaka till barndomen med NES och SNES! För allt i hela världen, det är ju Mario! Det fanns i min lilla värld just nu ingetsom helst skäl att avstå detta spel. Nu var det läge att unna sig en nöjes- och nostalgitripp som får de fånleende smilbanden att närma sig glasögonbågarna.
Jag vill lova att det var en härlig känsla att trava hem med ett kvitto med bokningsnummer och angivet releasedatum på. Det var länge sedan sist. (Ett av få liknande tillfällen med högre rang var wii-införskaffandets köar-natt/morgon 2006-12-08 utanför OnOff i Linköping. Tänk er att vara en av tio (ett par timmar senare uppåt ett 40-tal) tvspels-toknördar med en varsin klaffstol och termos i en extatisk bubbla av tvspelslycka på en asfaltsparkering, utanför en butik som beräknas öppna först efter 5 timmars tvspelssnack! Vilket rus, när man efter lång och spänd väntan inser att man som nr 8 av 10 faktiskt lyckas ro en skinande vit maskin med tillhörande remote och ett exemplar av The legend of Zelda i hamn!)
Premiärdagssatsningar rekommenderas starkt till alla er speltokar därute! :D:D


//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]