tisdag 24 november 2009

Efter helgens äventyr

Ännu en helg med påföljande veckostart har passerat. Jag tycks ha varit upptagen, för det visar sig när jag går in på min egen blogg att ingen har skrivit någonting. Så trist, tänkte jag och tänkte sedan att det ju måste varit en olidligen ännu tristare helg för er stackars läsare som surfat in och till er fasa upptäckt precis inget nytt. Tyvärr.

Men vad har då kunnat inträffa som gjort att uppdatering sedan senast visat sig utebli? Tja, mitt närminne är på verkstad, så det blir till att kolla i backspegeln och se vad som står antecknat där.
Jag har... beställt tågbiljetter till Svärbror, färdigställt vinterns församlingsblad, photoshoppat, ätit tacos (igen), planerat önskesångsgudstjänst och genomfört densamma, bankat Bowser i Super Mario World på SNES, kört släp till IKEA tillsammans med mina bekanta med Kolonilott på Stattena för att hämta deras soffa, fixat ihop soffan ifråga samt ett sideboard... samt inte hunnit med att julstäda. På ett ungefär. Det var helgen.
Sedan dess har min värld mest bestått av måleriarbete (a g a i n !) hemma hos svärföräldrarna, mestadels tillsammans med Lillsvågern. (Ni vet, han på www.gamethumb.se) De vita väggarna på ovanvåningen ska bli ännu vitare, och med hjälp av Rymdkakor och Best of Nintendo har det hela gått som en hysterisk dans på lövhala räls... fast nu är färgen slut, så vi avvaktar väl tills nya order inkommer? (Tror jag.)
Idag var för övrigt dagen då jag skickade iväg det tidsslukande församlingsbladet till tryckeriet. För att göra det behövde jag använda min webmail, men för att få använda nätet hemma hos Svärisarna tvingade Lillsvågern mig att titta på deras senaste avsnitt (#2) av GamethumbTV, dvs deras serie med egenhändigt inspelade tvspelsintervjuer. Med sig själva.
Anledningen var att de utlyste en tävling i detta avsnitt, vilken handlar om att tillverka en speltumme. I digitalt format alltså, en analog har jag haft sedan barnsben. En bild, video eller liknande handlar det alltså om. De tyckte sig ha lite för få deltagare i tävlingen där man kan vinna en DVD-film med Al Pacino (om jag inte minns fel, vilket har hänt...). Så om ni inte har något bättre för er kan ni ju alltid titta HÄR för att se deras lite lätt intressanta sätt att dela med sig av sina ovärderliga spelkunskaper de sitter inne med... och delta i tävlingen där alla tummar är välkomna tummar!

//D

1 kommentarer:

farbror Bosse! sa...

Jag börjar inse att min svärbror är mer normal än "lille vän" =)


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]