söndag 9 augusti 2009

Söndag med kvalificerat innehåll

"Jaha, kvalificerat till vad?" tänker genast den fyndigt lagda läsaren. Sluta tänk, det är bara ett uttryckssätt utan i sambandet direkt logisk samband med själva innehållet. Men hur som helst så har det helt enkelt hänt mycket idag, trots att det handlar om en söndag.

Imorse for min allra käraste iväg tillsammans med en av sina närmaste vänner till den ungerska pärlan Budapest för att i fem dagar lata sig på spa, äta langos och med all säkerhet shoppa mig fattig. Klockan 6.40 gick tåget från perrong och givetvis var jag och för andra parten ansvarig pojkvän och vinkade av när öresundstågsresan mot Kastrup Lufthavn påbörjade damernas resa. Lite tomt blir det allt här på hemmaplan när den bättre hälften är på bortaplan...
Ja, så började alltså den dagen, strax efter att vi på väg mot stationen tagit oss igenom det efter Festivaldax totalt nedlortade och bokstavligt talat stinkande centrum. På hemväg igen passade jag på att dokumentera skiten med mobilkameran. Jag måste säga att fotot blev lite av en sinnebild för hur sanslöst snuskiga helt vanliga människor blir i samlad tropp, tillsammans med andra helt vanliga människor, när de anser sig kunna kasta vad skit som helst precis var som helst, bara för att alla andra redan gjort samma sak. För då blir man ju i sammanhanget helt oskyldig till den efterhand totalt nedsunkade innerstaden. Eller hur...? ¤&#¤¤# noobs!! Hur äcklig kan man egentligen vara och samtidigt stå ut med sig själv? Det är verkligen tur att mina skattepengar inte behövs till något annat än att sopa upp er skit! Helt otroligt!
Jaja, vi ska inte gå och bli bittra här. Söndagen fortsatte med påbörjat städningsprojekt på hemmaplan, vilket följdes upp av ett gudstjänstbesök ute på Tormesgården. Kan inte precis påstå att jag är någon flitig gudstjänstbesökare, så när det nu ändå var ute på TG så tänkte jag att jag ju iaf kunde dra ut dit och njuta lite av förmiddagen ute i grönskan och solen samt lyssna på bror min som sjöng och spelade. Och tur var det, för väl där inser jag att jag i enlighet med schemat varit kyrkvaktmästare och ljudansvarig denna vecka och så är även nästa vecka. Med lite halvdant samvete tog jag därför på mig att klippa alla de attans kvadratmetrarna gräs på TG samt lämna dagens kollekt i bankens servicebox. TG-besöket tog alltså betydligt mer tid i anspråk än vad jag själv tänkt, och städningen därhemma fick vänta tills senare.
Väl hemma igen, 2h senare än beräknat, blev det bara en snabb dusch av innan jag raskt körde vidare för att med nämnda bror samt Emsan bege mig vidare mot Hovdala Trädhus för att njuta av eftermiddags-kakbuffé. Utsikten var lika fin som vanligt och gjorde det hela värt de 75:- det kostade. Kakorna och resten av förtäringen var väl kanske inte precis spektakulär, men på det hela taget var det ett mycket trevligt, avslappnat besök.
Vi drog sedan vidare för att titta runt i nybyggesområdet Finjasjö Park och även hinna med en snabb titt på brorsans nyligen inköpta villa ute i Röinge innan vi sedan rullade hemåt igen, med så lite bensin kvar i tanken att jag knappt visste om jag ens kunde ta mig till Jet för att fylla på. Det gick dock bra, och tillslut var jag hemma igen, bara för att fortsätta med städandet och även, som en sån där härlig liten treat, tvingas lyssna på grannens &%"¤#"&%##/&#&% väckarklocka, vilken nu hållt på med sitt attsikens pipande i en hel drumlans timme! Jag tror jag snart i syftet fördärvan kommer börja kasta in väl valda små elaka saker (typ organiska sopor, eller gatsten om jag hade haft) genom hans vidöppna balkongdörr om han inte nyktrar till och stänger av belätet! D'OH!
//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]