onsdag 5 augusti 2009

Karlskrona en dag i augusti

Igår tog jag flexledigt från Sveland kl 10 för att tillsammans med min fru åka till Blekingekustens örlogsstolthet Karlskrona, i karriäristiska ärenden. Medan jag med bravur utförde mina ärenden vandrade E runt på stan och gjorde inget speciellt, i tron om att det ändå inte skulle ta s lång tid för mig att bli klar med mina åtaganden. Det gjorde det dock. Klockan ett skildes vi åt vid vår parkerade bil och 3 timmar senare sammanstrålade vi, varpå E var ganska trött på att gå runt, trots att hon otroligt nog stött på inte mindre än 5 bekanta på stan, trots vår avlägset sydöstblekingska position.
Hur som helst for vi vidare mot vårt nästa mål, fika hos Herr Johannesson, vilket även inkluderade en stunds fotovisning från spanskfransk semester samt Fat Princess och inte minst Theme Hospital!
Efter ett tag blev vi hungriga och bestämde oss för att gå ut och hitta en för ändamålet lämplig lokal. Vi landade till sist på Pizzeria Cleopatra. Pizzan var mycket god och kan rekommenderas, vilket är mer än man kan säga om glassen! Ni vet ju alla ungefär hur glassens egenskaper sakta förändras ifråga om konsistens, isighet och smak efter ett halvår i frysen. De tre kulor vaniljglass med valfri sås (dvs kola eller choklad, inget annat fanns) vi serverades hade på sina håll konsistens som tuggummi, bestod till stor del av is samt hade smaktillsatser från pizzerians skinka, vilken säkerligen bor granne med glassen i frysen...
DAMN, that's 35 lost crowns! Till råga på allt fanns bara en osmaklig variant av Cola att dricka, vilken jag glömt märket på... rekommenderas inte heller!

jaja, hur som helst hade vi en mycket trevlig dag med trevligt sällskap och vi får se när det blir Karlskrona igen! Vi avslutade med att på hemväg igen gå förbi en djuraffär med en minst sagt intressant skylt som E uppmärksammade med ett sånt där bubblande gapskratt. Vi ställde oss undrande inför om det var personalen i affären som inte var riktigt rumsren eller hur det förhöll sig...

//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]