tisdag 9 februari 2010

3stegs-principen

Är inte folket på Metro fantastiska? De har banne mig svaret på allt. De vet alltid hur just DU ska göra, oavsett om ditt mål är Nirvana, hisnande insikt i japanernas mentalitet eller den perfekta pannkakstårtan. Så sent som igår kunde de givetvis bjuda på en 3stegs-modell över hur Dolph gjorde för att bil folkkär på fem minuter. Troligtvis kommer 44'000 fler svenskar vara folkkära inom något dygn, enbart tack vare "världens största morgontidning".
Läs själva artikeln på sidan 7 i gårdagens Metro Skåne.
Min personliga reflektion kring denna universallösning koncentrerar sig kring att de påstår att Dolph blev folkkär för att han gjorde något han inte brukar. Och det gjorde han väl på sätt och vis. Själv hävdar och tycker jag dock att det han vann på var att bevara sin übercoola karaktäristika i melodifestivalsammanhanget. Detta förutan hade han kunnat ställa sig i ledet bakom de två andra taskmörtarna. Har jag fel? Källkritik? //D

3 kommentarer:

S sa...

Jag håller med du!
Hoppas att vi aldrig får se Dolphan i Let's dance!
Jag hade däremot kunnat tänka mig honom som en svensk Letterman dock finns det bara två kanaler som skulle kunna komma upp i samma nivå - SVT eller TV4. Vad säger du? Dolph-show eller inte?

Danis sa...

Hmm... jag skulle nog inte vilja ha en Dolph-show. Jag associerar honom med tysta, coola karaktärer och inte med en pratkvarn.
Tror det skulle bli lite som gamla goda spelhuvudkaraktärer som efter många år i branschen plötsligt får en röst som inte alls stämmer överens med vad du tänkt dig. Det tar liksom bort karaktärsdragen. //D

Danis sa...

Det funkade klockrent i ett sång/dansnummer men man ska nog inte dra det för långt.


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]