fredag 21 januari 2011

Musikvideo från fenomenets levnadstid

Jag tänkte att såhär på fredagmorgonen hade det passat fint med ett helt random inlägg, helt utan egentlig mening bortsett från att uppdatera bloggen strikt datummässigt utan annan inblandning. Därför fick jag surfa runt lite för att hitta något uppslag värt namnet. Följaktligen blev jag lite inspirerad av Anna att välja ämnet musik. Youtubeklipp och bilder från videos fanns att bläddra bland, bland annat beträffande My Chemical Romance, en grupp som jag utanför just sagda blogg aldrig i mitt liv hört talas om eller vetat om att jag lyssnat på. Kanske har jag varit ouppmärksam - det har hänt förr. Hur som helst tänkte jag till någon bråkdel av en sekund eller två för att få ett eget motsvarande uppslag att komma till mig. Häpnadsväckande nog drogs tankarna till Pontus & Amerikanerna - solskenspopparna från 90-talet vilka ingen under 20 har hört talas om och som var sådär ljuvligt befriade från allt inom logiska texter och konkreta tankar. Med något undantag. Lyssna och njut.


Har flera gånger tänkt skriva till Ponus & Amerikanernas rymdklubb i Bromma (adress fanns på omslaget till deras skiva "Pontus och Peter") och begära medlemsskap, har dock aldrig blivit av. //D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]