tisdag 25 januari 2011

Konstpaus

Jag handskas med en hel drös linjer och beräkningar i mitt jobb när jag gör den ena CAD-modellen efter den andra ritningen. En hel del olika typer av streckade linjer förekommer och ställer till mer än lite förtret när man vill få dem att se ut på ett visst sätt på de färdiga ritningarna - ett problem som Autodesk tycks ha förtvivlat bekymmersamt att komma ifrån. Jag tröttnade på mina linjer en stund och började istället helt osökt att fundera på hur man kan manipulera dem i Photoshop, ett program som lämnar helt andra öppningar för den mer visualisaringsdrivne (nytt ord?) än tekniskt redovisande personen. Sen är det svårt att helt frångå det nintendocentrerade arvet som med lätthet bakas in i denna typ av projekt. Så efter en kort konstpaus...

Fullsize HÄR.

//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]