fredag 19 november 2010

Att köpa kamera

Fredag eftermiddag. En timme kvar på jobbet och sen är det helg för fulla muggar med allt vad det nu innebär. Ungefär en hel del - i runda slängar. Lördagen bjuder på pysselcafé i min frus regi. Mitt pyssel lär inte få bestå i julkort som jag föresatt mig utan i att knåpa ihop vinterns upplaga av församlingsbladet jag en gång per kvartal har äran att layouta. *Sigh* Samt skydda min stackars dotter från glitterlimskladdiga barnhänder som säkerligen lär fara omkring i lokalen som en annan tromb eller dylikt oväder. Till söndagen blev jag tillfrågad att delta som tenor i en kvartett i svenska kyrkan men tackade som ödmjukast nej då schemat även utan den insatsen kommer vara fullbokat av diverse frikyrkliga och flyttosamma göromål.

Men fredagen då? Vad kommer hända i eftermiddag/kväll? Jo, min själ, då ska vi bege oss västerut, närmare bestämt till Helsingborg. Detta för lite kvalitetstid med familjen samt inhandlande av diverse nödvändigheter. Dessutom väntar skyndsam färd till NetOnNets lagershop vari vilken jag förrförra lördagen inhandlade en sprillans Canon Eos 550D. Tyvärr visade sig densamma inte vilja samarbeta utan ska nu skicas tillbaka dit där den hör hemma. Anywhere but in my possession, that is. I förrgår hörde jag av mig till butikskedjans trallvänliga kundtjänst (inklusive smäktande saxballad i väntkön) och fick reda på att jag minsann inte kunde få till annat än verkstadsservice då det gått mer än två veckor sedan inköpet och därmed förbi öppet köp-tiden. Att kameran var D.O.A. och att lagtexten säger annat hade visst ingen betydelse. Stackarna, de har visst förväxlat "reklamation" med "öppet köp". Lätt hänt, nästan samma sak, eller hur? För i bägge fallen får man tillbaka produkten i obrutet emballage, sätter helt sonika upp den i hyllan igen och säljer den på nytt. Am I right? *Trippelsuck*

Därför ska nu jag och familjen min åka dit och hyvla/strimla/såga dem vid fotknölarna. Eller något åt det hållet. Trevlig helg.
//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]