fredag 29 januari 2010

Senaste “helgen”…

…var visst ingen helg, kom jag på när jag tänkte efter. Efter knappt 11 månaders arbetslöshet börjar veckodagsförvirringen bli mer regel än undantag. Därav även denna virrighet som kanske till stor del berodde på att jag och min fru tog en rejäl shoppingtur till Väla för att med facit i hand handla både välbehövda kläder och andra varor. Shoppingkassarna med innehåll vi haft ett uppdämt behov av på sistone stod det till exempel H&M, Brothers, GameStop och IKEA på… Efter att sedan övernattat på välbekant adress i Ramlösa, fixat igång en besvärlig skrivare, besökt Rosengårdskyrkan och tagit ytterligare en omgång på Väla körde vi inom CityGross i Hyllinge för att leta lakritstopping på 1liters-flaska innan vi begav oss hem för att avsluta “helgen” med scouting på Tormesgården. Och lakritstopping fanns det banne mig där! Fast inte den på glass stelnande topping jag egentligen letar efter - men väl en vanlig, flytande variant! Inte fy skam det, heller!

Rundans mest intressanta produkt (som vi dock inte köpte) hittade vi på  Clas Ohlson; We sing till Wii. Jag blev inte så vidare intresserad av produkten, eftersom jag aldrig tidigare varit så köpsugen kring vare sig Sing Star till PS eller Lips till Xbox. (Misstolka nu inte detta som att inte någonsin vilja spela spelet, alla ni tokar därute…) Men hur som helst var det intressanta med den här musikspelsprylen att den var… “UNIK”. Iaf enligt kartongen, som i utförande påminde starkt om liknande varor till konkurrerande format. I vanlig ordning alltså inte så många hits som jag bara tvunget behövde ha i min kvalitativa spelhylla. Och vet ni varför den var unik?? Jo, på förpackningen står det:

The worlds first FOUR microphone singing game”

DSC00843Och hur många mickar är det då i förpackningen till världens första spel som är  unikt just tack vare möjligheten att sjunga i fyra mickar? – Jo, TVÅ! Extramickar syntes inte heller till, men i sann Nintendoanda kostar dessa sannolikt betydligt mer än vad den ekonomiska smärtgränsen för ondskefulla tillbehör tillåter. Inte minst då mickarna är av märket Logitech. MEN, man får ju en gratis usb-hubb, vilket ju utgör ett otroligt erbjudande! …Varför gör man ens reklam för en usb-hubb?

//D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]