onsdag 31 augusti 2011

Ytterligare en senhöst uppbokad

Igår kväll smällde det. Så snabbt som bara möjligt fick jag se till att bli av med andra måsten för att sedan helt och fullt ägna mig åt de nyheter jag sneglat mig till på telefonens lilla fjuttiga skärm tidigare under dagens arbetsrelaterade föreläsningstimmar. För bara någon dag sedan släpptes bomben. Igår dök rykten om intåg på svenska marknaden upp. Idag dyker förbokningsmöjligheterna upp, hittills bara på två platser dock. Givetvis vet vi alla var den första, lite överprisbesudlade möjligheten dök upp. Nummer två gav jag mig in på.
Bang! Telefonens mobila nätverk inkopplat till datorn. Boom! Räkningar betalda. Pow! In på prisjakt.nu för att kolla upp hur marknaden uppdaterats sedan senast. Tjoff! In på lämplig sida med det billigaste alternativet. Smock! Sådär, ett stycke The legend of Zelda: Skyward Sword - Limited Edition bokat.

Och vad har vi i paketet? Givetvis ett stycke spelskiva. Inget konstigt med det. Vi har även en guldfärgad Wii Remote Plus, för den som inte sedan tidigare har införskaffat Motion Plus fullkomligt nödvändig för att kunna spela spelet och den stora anledningen till att jag bokat paketet. Vid fall av överprålighet hittar jag säkerligen ett Zeldafan på Blocket som utan större funderingar går med på att byta till sig den mot två ordinarie Wii Remote Plus. En skiva med inspelningar från Zelda 25:th anniversary concert tour medföljer också. Jag har betydligt större förväntningar på denna skiva ställd jämte motsvarande Mariomusikskiva som släpptes tidigare i år och stått för den största besvikelsen på lång sikt.
Release 2011-11-18. Speladvent, någon?
//D

*uppdatering* Webhallen har nu efter en dag förhandsbokningar fullbokat. Det tog inte lång tid. //D

0 kommentarer:


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare totalt:
[Sedan 090331]